Projekt w ramach Europejskiego Korpusu Solidarności
Nr Projektu: 2022-2-PL01-ESC30-SOL-000090784
Realizacja projektu: od 01.10.2022 r. – 30.09.2023 r.
Wartość projektu: 6 888,00 EUR
Celem głównym projektu ,,Kreatywne przedszkolaki na 6!" jest wsparcie zaangażowania i społecznej odpowiedzialności młodych ludzi organizację zajęć pobudzających kreatywność 20 dzieci w wieku 3-6 lat z Niepublicznego Przedszkola na 6! w Kobylance.
Pozostałe cele projektu:
1. Aktywizacja 20 dzieci w wieku od 3-6 lat do uczestnictwa w zajęciach : ceramicznych, plastycznych, rytmiczno-tanecznych, robotyki czyli kodowania, ogrodniczych oraz gimnastyki na basenie w czasie 12 miesięcy realizacji projektu.
2. Promocja działań na rzecz 20 dzieci w wieku przedszkolnym na terenie lokalnej społeczności.
3. Organizacja edukacyjnej wycieczki do ogrodów sensorycznych w Muszynie dla 20 osobowej grupy dzieci.
4. Wspomaganie rozwoju dzieci oraz kształtowanie ich osobowości dzięki systematycznym zajęciom, stworzeniu warunków, które pomogą rozwijać takie cechy jak : samodzielność, wytrwałość, kreatywność, solidarność i odpowiedzialność w grupie.
5. Edukacja i popularyzacja tradycji i rzemiosła ludowego podczas zajęć ceramicznych.
5. Kształcenie umiejętności manualnych podczas zajęć z ceramiki przydatnych m.in. w nauce pisania.
6. Doskonalenie u dzieci przestrzennego myślenia.
7. Rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości estetycznej dzieci oraz ich indywidualnych zdolności twórczych.
8. Rozwijanie kreatywności, zdolności wyobrażania, wymyślania i produkowania czegoś nowego, oryginalnego.
9. Rozwijanie umiejętności posługiwania się różnorodnymi technikami plastycznymi.
10. Budzenie poczucia odpowiedzialności i satysfakcji z wykonanej pracy.
11. Rozwijanie wrażliwości i zdolności rytmiczno-tanecznych dzieci.
12. Zajęcia rytmiczno-taneczne jako jedna z form aktywności dziecka łącząca w sobie procesy motoryczne, poznawcze i emocjonalne, przyczyniając się do harmonijnego rozwoju osobowości dziecka.
13. Zaspokojenie naturalnej potrzeby ruchu, przemawiającej do wyobraźni, pozwalającej wyrazić siebie w zajęciach rytmiczno-tanecznych.
14. Wspieranie wielostronnego, harmonijnego rozwoju dziecka.
15. Wzbudzenie zainteresowania naukami ścisłymi podczas zajęć z robotyki.